شرکت مقاوم سازی افزیر

شرکت مقاوم سازی افزیر

پیشرو و متخصص در زمینه مقاوم سازی با مصالح ، تجهیزات و فن آوری نوین
شرکت مقاوم سازی افزیر

شرکت مقاوم سازی افزیر

پیشرو و متخصص در زمینه مقاوم سازی با مصالح ، تجهیزات و فن آوری نوین

تنها 23 درصد خانه های روستایی این شهرستان مرزی مقاوم سازی شده است.

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: به علت استقبال نکردن روستاییان راز و جرگلان از تسهیلات مقاوم سازی مسکن، تنها 23 درصد خانه های روستایی این شهرستان مرزی مقاوم سازی شده است.

علی محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راز و جرگلان کمترین آمار مقاوم سازی را در بین هشت شهرستان این استان دارد. 
وی افزود: بیشترین آمار تخریب مسکن بر اثر سیلاب و بارندگی های نوروز امسال نیز مربوط به واحدهای خشت و گلی بود که نسبت به مقاوم سازی آنها اقدام نشده بود. 
وی اظهار داشت: بارندگی ها و سیلاب اخیر به 4500 واحد مسکونی این استان خسارت زده که بیشترین آن مربوط به 2 شهرستان راز وجرگلان و مانه و سملقان بوده است. 
وی با اشاره به وجود 100 هزار و 221 واحد مسکونی در روستاهای خراسان شمالی افزود: از این رقم 55 درصد با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن مقاوم سازی شده اند. 
وی اظهار داشت: بر اثر بارندگی ها و سیلاب اخیر در 3 شهرستان بجنورد، شیروان و مانه و سملقان نیز برخی از روستاهای استان با رانش زمین مواجه شده و دیوارهای برخی منازل مسکونی هم ترک خورده اند که در معرض خطر تخریب قرار دارند.
جمعیت خراسان شمالی 863 هزار نفر است و 44 درصد جمعیت این استان در روستاها زندگی می کنند. 
تاکنون رانش زمین در روستاهای سرانی و سنجد شهرستان شیروان و روستاهای قاپاق، نرگسلوی علیا و گلی در شهرستان بجنورد و قره چای در مانه و سملقان دیده شده است. 
روستای پسرکانلو در بجنورد هم در بهار 96 دچار رانش زمین شده بود که به علت شدت حادثه، جابه جایی این روستا در دستور کار قرار گرفت.