شرکت مقاوم سازی افزیر

شرکت مقاوم سازی افزیر

پیشرو و متخصص در زمینه مقاوم سازی با مصالح ، تجهیزات و فن آوری نوین
شرکت مقاوم سازی افزیر

شرکت مقاوم سازی افزیر

پیشرو و متخصص در زمینه مقاوم سازی با مصالح ، تجهیزات و فن آوری نوین

مقاوم سازی برج خنک کننده

برج‌های خنک‌کننده یکی از اصلی‌ترین اجزا یک نیروگاه حرارتی هستند که به دو نوع فولادی و بتنی تقسیم می شوند. نوع بتنی آن تاکنون بیشتر مورد توجه طراحان قرار گرفته است.چرخه های خشک و تر شدن متوالی، شرایط مناسب را برای خوردگی در سازه ها ایجاد می‌کند. بسیاری از انواع برج خنک کننده بتنی بوده و آرماتورهای فولادی آن ها، پس از مدت کمی دچار زنگ زدگی می‌شوند. علاوه بر این،برج های خنک کننده بلندتر در نیروگاه های هسته ای، دارای تیر و ستون بتنی در ابتدای برج خنک کننده بوده که به سرعت دچار خوردگی می‌شوند. در این شرایط هر راهکار مقاوم سازی باید دارای دو جنبه باشد. اول قادر به جبران افت مقاومت سازه ناشی از خوردگی آرماتور بوده و دوم از ساز و کار حفاظتی مناسب برای کاهش سرعت خوردگی های بعدی برخوردار باشد. همچنین با توجه به لرزه خیز بودن کشور ایران توجه به مقاوم سازی لرزه ای موضوعی مهم در صنعت ساخت و ساز است که شامل این نوع سازه نیز می شود. 

ادامه مطلب ...

مقاوم سازی ساختمان پیش ساخته بتنی

افزایش سرعت ساخت و ساز و انبوه سازی، سال هاست که مورد توجه کشورهای مختلف قرار دارند؛ بنابر این احداث ساختمان های پیش ساخته بتنی متداول شده است. رشد سریع جمعیت و افزایش تقاضا، نیاز به کاهش زمان تحویل پروژه­ های عمرانی و کاهش زمان برگشت سرمایه سرمایه­ گذاران و عواملی از این قبیل باعث شده ­اند تا ضرورت ایجاد تحول در شیوه­ های سنتی صنعت ساختمان روز به ­روز بیشتر شود.  

ادامه مطلب ...

ترمیم و مقاوم سازی سازه پل

نقش مهم پل ها پس از وقوع زلزله در عملیات امدادی باعث می شود که در صنعت مقاوم سازی به این نوع سازه ها توجه ویژه ای شود. زلزله با شناسایی نقاط ضعف سازه، بیشترین خسارت را به این نقاط وارد می کند. همچنین پل ها به علت درجه نامعینی کم از جمله سازه های آسیب پذیر به حساب می آیند. آسیب های وارده بر پل ها عموما به دو نوع شکست برشی و شکست خمشی پایه پل به علت ضعف خمشی و برشی محدود می شوند. پایه های پل که در مجاورت آب قرار دارند نیز نیاز به ترمیم و مقاوم سازی در برابر خوردگی و آب شستگی دارند. برخی از راهکارهای مقاوم سازی پل ها عبارتند از:

  • استفاده از پلیمرهای پوششی تقویت شده الیافی FRP
  • استفاده از میلگردهای FRP
  • پیش تنیدگی و پس کشیدگی و استفاده از کابل
  • انواع میراگرها و جداگرهای لرزه ای  
ادامه مطلب ...

کاشت میلگرد و آرماتور

یکی از روش های تقویت، ترمیم و مقاوم سازی اعضا و المان های سازه بتنی، کاشت میلگرد در بتن است. در این راستا برقرری اتصال بین بتن جدید و بتن قدیمی و اتصال اجزا و سازه های فولادی به سازه موجود امری مهم است و از تحولات صنعت ساخت و ساز به حساب می آید. اتصال و چسب کاشت باید قابلیت تحمل بارهای وارد بر هر دو المان را داشته باشند. کاشت بولت و آرماتو ر امکان  اصلاح نواقص اجرایی و اعمال تغییرات نقشه های اجرایی را فراهم می کنند. مهارت در انتخاب نوع چسب و داشتن دانش کافی طراحی و اجرای کاشت میلگرد امری مهم و قابل توجه است. 
 
ادامه مطلب ...

بهسازی لرزه ای

سطح عملکرد سازه

هدف از بهسازی لرزه ای ساختمان، ارزیابی و بهبود سطح عملکرد آن است. با توجه به دستورالعمل بهسازی لرزه ای ساخمان های موجود (نشریه 360)  چنانچه سازه مطابق استاندارد 2800 طراحی لرزه ای و اجرا شده باشد نیازی به بهسازی ندارد مگر آن که درجه اهمیت کنونی سازه نسبت به درجه اهمیت طراحی بالاتر یا سطح خطر مدنظر با سطح خطر موجود در طراحی اولیه متفاوت باشد. با توجه به سطوح خطر و سطح عملکرد مورد نیاز از سازه بهسازی لرزه ای به 5 مورد بهسازی مبنا، مطلوب، ویژه، محدود و موضعی تقسیم می شود. همچنین سطوح عملکرد اصلی اجزای سازه ای شامل 4 گروه قابلیت استفاده بی وقفه، ایمنی جانی، آستانه فروریزش و لحاظ نشده می باشد. 

ادامه مطلب ...